:英文原歌詞

    :中文意譯

     :Original lyrics (English)

     :Translated lyrics


1. TO THE FREEZING HELLGATE 

Music 作曲: Komet Chou

(Instrumental)

(演奏曲)



2. PATHETIC SCENARIO 

Music 作曲: Komet Chou

Lyrics 作詞: Hans Hsu

 

Peering through the woods

Scarlet tears of sadness

I know it is my last remain

踏上不歸的征途,穿越陌生的異土;

心中無盡的傷痛,化為腥紅的淚珠。

在這異鄉的戰場上啊,

我知道我對家園的思念永遠不會消逝。

 

Bitter winds blowing

The summoning of the woods

I dreamed of the rapture of my homeland

冷冽的寒風,割劃過我早已凍僵的臉龐, 

漆黑的森林,吞噬掉我早已耗盡的力量。

我心繫的家鄉啊,

何時才能再次沉浸在你的懷中?

 

* To you this is thy promised land

Have reliance to thy faith

Keep marching with trust

Struggle to the end

Confront thy deepest fears and dreads *

英勇的戰士們, 

我們必將佔領這片應許之地!

所以要懷抱著堅定不移的信心,

所以要踩踏過內心深處的恐懼,

無畏的朝敵陣邁進吧!


Strive for your deepest belief

When you wake up from the future

Realizing all faith is vanity

With thy loved ones in arms and leaving them

Realize the end of rapture

Thy final ending

This sadness and misery from thy deepest belief

無知的青年們,

你們被貪婪的政府徵召、被野心的元首蠱惑,

盲目的為掌權者浴血奮戰,

卻毫不自知那被隱藏的真相。

然而,即將到來的殘酷未來,

將使你們頓悟信仰的虛幻;

然而,與枕邊人的生離死別,

將使你們編織的美夢破裂。

你們的年輕生命,

將會結束在無法言喻的悲傷中。

 

- Helpless minds dance in circles

- Forever frozen within time

- 無助的心靈,努力想逃離現實的牢籠;

- 凍結的時間,卻將之緊緊囚禁在虛空。


* Repeat *


- Forever!  Silence!  Suffer!  Pain!

- 死寂與痛苦,永恆不滅!


To you this is thy purgatory

Have reliance to thy treachery

- Sorrow!  Hurt your soul!  Silence!  Pain!

Keep marching with trust

Struggle to the end

Confront thy deepest fears and dreads

- Forever frozen within time

- Then stare into unlit serenity

英勇的戰士們,

這裡是你們的贖罪之地,

用來洗滌任何背叛的思想!

所以要懷抱著堅定不移的信心,

所以要踩踏過內心深處的恐懼,

無畏的朝敵陣邁進吧!



3. VICTIMS OF DISCREPANCY 

Music 作曲: Komet Chou

Lyrics 作詞: Komet Chou

 

* Grab your weapon

Fight for your life

Nowhere to fall back upon

Grab your weapon

Fight for your life

You can only choose to live or die *

拿起武器,為生存而戰吧! 

在這異鄉的戰場上,你們已經無路可退!

拿起武器,為生存而戰吧!

在這血腥的地獄裡,你只能選擇要掙扎的苟活還是俐落的犧牲!

 

Kill!  Kill!  Kill!  Kill!

Show no mercy!

No one shall live tonight!

殺!!!! 

就算我們要共赴黃泉,

也堅決不對敵人憐憫!

 

* Repeat *

 

There will be no reinforcement

Desertion is the only way

Alone you stand, desolation

In this snow-covered wasteland

在這冰封的荒蕪大地裡,

孤立無援的你們,哆嗦顫抖著;

雖然仍咬牙堅守著陣地,

但殘酷的事實是,

你們幻想的那支援軍根本不存在…

 

- I paint the sky with blood tonight

- And the cold wind brought grief

- No matter the pain it gave

- This crimson rain falling upon me

- 今夜,我將用鮮血染紅天空!

- 今夜,我將用寒風帶來悲慟!

- 就讓那所有的痛苦,

- 全都化為黝黑的紅雨落在我身上!

 

** Wretched motherland

I have done my best to fight for your glory

Cold, tired, beaten I stand

Now I could only fight for my own life **

傾頹的祖國啊, 

為了你的榮耀,

我曾盡力奮戰!

但現在,疲憊受凍的我,

卻早已無力為繼…

我,只能為我的生存而戰了…

 

Conquered by the wintry cold

Overwhelmed by the superior enemy

There is no retreat

Alone they fight, forsaken~

那支被遺棄的軍隊,

在雪地裡孤軍奮戰。

然而,一切的努力,

仍被刺骨寒風摧殘;

然而,一切的努力,

仍被洶湧敵軍衝散!

願他們的靈魂安息吧!

 

- I wanted to be done

- Embracing the arrival of death

- 就讓我痛快的解脫吧!

- 就算墮入地獄,也不需懼怕!

 

** Repeat **



4. ORPHANED WARRIORS 

Music 作曲: Komet Chou

Lyrics 作詞: Hogan Wang

 

I’m standing here

With time standing still

The flowers stay on my hair, as the past always will

在這我倆回憶交集的河畔,

我驀然佇立著;

過去的身影映入眼簾,

就彷彿時空早已凍結。

凋零的花朵,

緩緩的飄落,

如往常一般,

停在我的髮稍。

 

* I close my eyes

But I see your face again                                                              

Like whispers, your warm breaths caress my ears *                                              

我閉上雙眼,想驅逐過去的夢境,

但你的笑容,卻一直滲入我心中;

我彷彿感受到你溫暖的氣息,

就如同耳語般在我耳邊呢喃。

 

Missing you is as real as embraces

The winds that caress my ears are like whispers 

我睜開雙眼,凝望你臨行的相片,

霎時間,我好像又重回你的懷中;

那陣微風帶來你溫暖的氣息,

就如同耳語般在我耳邊呢喃。


* Repeat *

 

The tears I wiped off are pedals of yearning

Together they lie in each other’s arms, with stars gazing

在這我倆回憶交集的河畔,

我拭去那不知何時流下的眼淚,

繼續等待你的歸來。

也許,

會有那麼一天,

我們可以再次依偎在對方的身邊,

仰望那美麗的星空。



5. FEARLESS ASSAULT 

Music 作曲: Komet Chou

Lyrics 作詞: Komet Chou

 

* Marching in the rain

In the freezing stormy rain

Through the no man's land

Buried so many fighting men

Striving to the end

To the priceless glory end

No terror! No fear!

No one can force us back!

衝鋒吧,戰士們!

無畏的在這寒風暴雨中挺進吧!

只要踏過這片埋葬同袍的戰地,

你們將會贏得至高無上的榮耀!

不要懼怕!

不要退卻!

 

Marching in the rain

In the freezing stormy rain

Through the flaming land

Burning every living chance

Striving to the end

To the priceless glory end

No terror! No fear!

No frustration! *

衝鋒吧,戰士們!

無畏的在這寒風暴雨中挺進吧!

只要穿越這道吞噬生命的火焰,

你們將會贏得至高無上的榮耀!

不要懼怕!

不要退卻!

 

** No matter what pain they face

The darkest time will pass away **

就算遭受熾烈敵火,

就算面臨生離死別,

這群無知的青年們,

仍堅定的堅守戰線。

只因為他們相信,

困境終將苦盡甘來,

只因為他們相信,

他們不會遭到拋棄。


Listen! Our friends are approaching!

I know they will come!

We will never surrender

'cause we know we are not deserted!

快聽!那邊傳來援軍的砲火聲!

再繼續堅守陣地吧!

屏除投降的雜念吧!

我知道祖國的援軍終將會來到,

拯救我們離開這該死的包圍圈!


** Repeat **

 

- I swear that I will save you, my comrades

- I’ll redeem your souls from Hell!

- 同袍們!

- 我以我的生命立下血誓,

- 我將會殺入地獄中,

- 拯救你們的靈魂!

 

* Repeat *



6. EXPIATION 

Music 作曲: Komet Chou

(Instrumental) 

(演奏曲)




7. THE DEEPEST DESPAIR 

Music 作曲: Komet Chou

Lyrics 作詞: Komet Chou

 

Let me cry for my dying life

Bury my last pride

Just drag me to Hell

And punish me ‘til I die

‘cause I don’t even mind 

在這埋葬我最後尊嚴的當下,

我靜靜的為將逝的生命哀悼。

所有的希望已然破滅,

就算墮入煉獄也不足惜!


- You, foolish soldiers!

- Deceived by your motherland

- Now, death is the only salvation

- Here is your final destination!

- 愚蠢的戰士們啊!

- 為了掌權者的野心出生入死,

- 到如今才頓悟自己淪為工具;

- 然而一切早已太遲了!

- 你們已落入死亡的謊言,

- 你們已踏上不歸的旅途。  


* Our death knell has been tolled

In this no man’s land

“We are the cursed forlorn hope.”

I’ve told myself

Finally I realize

That our sacrifice is nothing but irony *

在剝奪生命的血腥戰地裡,

無情的喪鐘響徹荒野;

蜷曲在冷徹心扉的戰壕內,

我深刻體會:

原來我們只是甘願送死的無名亡魂,

原來我們只是棋盤上可犧牲的棋子


Grief in the wind

Sorrow in the sand

I’ve been buried by eternal pain

Feeling frustrated

Being betrayed

I’ve lost my way and gone astray

風,吹盡傷悲;

土,埋沒懊悔;

我,葬在永恆苦痛的無名墓碑。

挫敗與背叛, 

投降或撤退,

我已失去方向與圭臬

 

* Repeat *

 


8. DON'T FORGET ME 

Music 作曲: Komet Chou

Lyrics 作詞: Komet Chou

 

We’ve died

But our souls will survive

To tell the world that we've been fighting

Against the tyrant’s greedy desire

曾經,我們付出生命,對抗野心;

曾經,我們付出生命,抵禦侵略;

如今,就算肉體已然腐朽,

但,歷史將記錄所有犧牲。


* Now the brutal war is over

We've earned the peace in blood

Treasure the harmony of this world

Don’t let us die in vain *

殘暴血腥的戰爭終究結束,

浴血奮戰的回憶已成過去。

逝去,無法復生,

和平,得之不易。


It's the Tomb of the Unknown Soldier

Interred the anonymous warriors forever

Their deaths announce the value of coexistence

We should never forget their selfless sacrifice

死寂的荒野,簡陋的墓碑,

無名的戰士,永眠在闇夜。

也許,人們該珍惜現存的和諧共生;

也許,人們該感念戰士的無我犧牲。

 

* Repeat *



9. COMPROMISED WILLS 

Music 作曲: Komet Chou

Lyrics 作詞: Muer Chou / Hans Hsu

  

* Beware of the warriors prowling beside you

The sounds of gunshot are so cold

Do not fear the sound of death

Your devotion is destined and bound *

當心那徘徊四周的噬血者

冷酷無情的槍聲陣陣懾人心魄

別畏懼那步步進逼的死亡跫音

提醒你無法擺脫的命定獻身


* Repeat *


** Beating, when I kill the one

My heart beats for the cause

- Destroy the target

Aching, try to scream

My body aches for the rush

- Don’t look back on

Crying, blood tainted hands

Who is crying for you presence?

- Fire! Never hesitate!

Dying, blood runs into me

I am dying inside your tears

- Believe what I want you to believe

- No doubt **

震耳的心跳,在殺戮後襲來。

- 摧毀一切吧!

刺骨的劇痛,伴隨吶喊而出。

- 沒有退路了!

看看那沾血的雙手,

有誰會替你哭泣呢?

- 開火!不需猶豫!

在鮮血流乾之後,

我將倒臥在你的淚池中。

- 遵從我所有命令!

 

* Repeat *

** Repeat ** 


This tainted blood

Running through my body and my soul

While I plunge towards her breasts

And weep in bereavement

那髒污的血液流竄在我體內,

逐步侵蝕我的靈魂與肉體。

投入她的懷抱吧!

也許那眼淚能洗除我所有過錯!


arrow
arrow
    全站熱搜

    crescentlament 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()